Blueberry pie



I dag startet jeg lørdagen med å lage en blåbærpai. Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift som jeg fant på  Martha Stewarts hjemmesider. Blåbærene er dessverre ikke selvplukket, og har heller ikke du rukket å plukke bær kan jeg tipse om at  Rema 1000 har i disse dager kampanjepris på en del deilige importerte snacksbær du kan bruke. 

Oppskriften er superenkel:

Du blander 3 kopper blåbær med hvetemel, sukker og revet sitronskall fra 1/2 sitron.
Deretter legger du blandingen midt på paideigen i formen. Brett så kantene rundt og legg noen klatter med deilig smør på midten. Sett så formen i kjøleskapet i 30 min. Pensle paiskorpa med vann før steking.
Stekes midt i ovnen i 30-40 min på 200 grader (eller til skorpa har fått en gylden farge)  

Serveres med vaniljeis.

Mmmm, kjempegodt!!

Ha en kos lørdagskveld:)


4 kommentarer:

Myke minutter sa...

Den så kjempedeilig ut, jeg elsker Martha Stewart! Ha en fortsatt fin lørdagskveld :)

Anonym sa...

Denne skal lages til søndagskaffen!Og det gjør jo ingenting at den virker enkel og fort å lage:-)

Rosehagen sa...

Så jo bare sååååå godt ut;)
Så denne skal vi prøve i ettermiddag.

Sommerhilsen Ann-M.

Jannicke sa...

mmmm, så jo kjempegod ut!!

Klem J.