Hjemmelaget tomatsuppe ala delicious Miss Dahl

Jeg bare digger denne damas kokkekunster.
For de av dere som ikke har sett henne i action så er det bare å følge med på TLC.
Her sendes både nye og gamle episoder.
Jeg har i allefall prøvd ut Miss Dahls egen superenkle og
superdelicious tomatsuppe,
og her får dere også oppskriften:

For 2 pers.
5 store tomater
1 stor rød løk
1 hel hvitløk
timian
en generøs klunk med olivenlje
salt
pepper
klype sukker

Dette blandes godt i en ildfast form og stekes i ovenen
som vist på bildet i ca 40 min på 190 grader.

Ta ut timianstilkene
og squeeze ut hvitløken fra skallet og ha alt over i en blender
og ha i en klunk med balsamico eddik.
Dette kjøres så i blenderen til du får en fyldig jevn masse (ca 30 sek)

Serveres med brød eller fylte horn.
Oppskriften på hornene finner du lenger nede til høyre i bloggen:)

Ha en herlig torsdagskveld:)

6 kommentarer:

Karipia sa...

Den tomatsuppen må jeg nok prøve tror jeg. Den hørtes deilig ut.

Anna sa...

Finnes det noe godere enn hjemmelaget tomatsuppe?!!

Det såg virkelig kjempegodt ut.

Klem Anna

Loppeline sa...

Mmmmm, denne må prøves!
*suppeelsker*

God helg til deg!

Loppeklem

Piulfen sa...

mmm så og hørtes fantatisk godt ut.

Gry sa...

Mmmm, syns jeg kjenner duften av nybakte rundstykker og hjemmelaget tomatsuppe:-) Så lekkert ut:-)

Ha en flott helg:-)
Klem fra Gry:-)

Barte-Marte og Anneli sa...

Halve maten er jo det estetiske - og dette så jo flott ut gitt. Men det med estetikken er noe jeg har lest - er mest opptatt av å spise;) Og det så jo veldig godt ut også;)