Power food

Bildet har jeg lånt fra ett eller annet sted på nettet...

Er vel noe vi alle trenger i disse tider, eller hva?
I hvertfall trenger jeg det. Ikke bare er jeg potte tett, hoster og harker, men huden bærer også tydelig preg av vinterkulda, gusten tørr vinterhud er ikke kult, eller hurr.

Men dette kan vi gjøre noe med jenter!
Enkelt er det visstnok også. Vi må bare få i oss nok vitaminer, mineraler og antioksidanter så løser dette seg sier ekspertene.

Her kommer i hvertfall en oppskrift på en skikkelig power tomatsaus som du med god samvittighet spise lots av.
 
Visste du forresten at tomatene blir ekstra sunne av varmebehandling?.

Dette trenger du:
2 ss olivenolje
1/2 rød løk
4 fedd hvitløk
1 boks hermitiserte tomater ( hakket)
3 ss rød vin
1 ts oregano
Basilikum
salt og pepper

Kokes ca 10 min

Ps. Bildet har jeg lånt fra nettet

4 kommentarer:

Linda aka Myrini sa...

Huden ja, stakkars - for ikke å snakke om håret som står elektrisk til alle kanter og er tørrere enn Sahara...
Vi trenger vel en vidunderkur i tur og orden
Og her har du jo lagt ut en oppskrift på deilig tomatsaus - og den gjør godt for kropp og sjel :)
Ha en flott kveld!

Tovepia sa...

Vet ikke om det så godt ut, men det ser utrolig sunt ut!
Vi trenger noen vidunderkurer i denne tida; selv har jeg stor tro på rødvin og hvitløk;)
ha en god ukeslutt og klem fra meg;)

Thelma Louise sa...

Dette hørtes ut som en real vitamininnsprøyting.:-)

Mariann Louise sa...

Her spiser vi tomater, hvitløk og basilikum, allverdens remedier, far i huset elsker å krydre og kokkelere, så vi burde vært kjernesunne, men er det ikke likevel, merkelig:)

Ketshup har jo også blitt sunt i den senere tid, før var det jo FYYY! Men det er stadig noe nytt som dukker opp:)