Flashbacks

Må si jeg fikk litt flashbacks her mens jeg satt og surfet på Martha Stewert sine sider.
Disse glorete juletreene så jeg utallige varianter av da jeg var au pair i USA (for veldig veldig lenge siden....:) Herre min hatt det er visst 16 år siden jeg feiret jul der nå.. gosj jeg begynner visst å bli gammel..

Uansett da gammel eller ikke:) så var det kun slike hvite juletre å se da jeg 1 uke før jul reiste til Bahamas med en venninne på en førjulsferie. Syntes ( og synes fortsatt ) at de var helt forferdelige og så med rosa glorete julepynt.. Gjett om vi hadde hjemlengsel da..

Men noe fikk jeg faktisk sansen for og som jeg har tatt med meg hjem.
Jeg har bla. flere juleminner hengende på juletreet (og passer på å samle juleminner når vi er ute og reiser selv om det er midt på sommeren ) Den klassiske nøtteknekkeren bare måtte bli med hjem, og for ikke å snakkeom den herlige kanellyslukten...
Da kan vi virkelig snakke flashbacks! for når jeg kjenner den duften blir jeg satt direkte til et julepyntet Macys....?
Vet ikke hvorfor jeg, men lukten minner meg om det kjøpesenteret...og hvor herlig er det ikke hvor enkelt vi kan bli påminnet om ting på da:)
Nå så må jeg bare ganske enkelt ha det:)

8 kommentarer:

Anne sa...

Gud som jeg har flira over de to første juletrea der :-))))) utrolig heselige rett og slett, sikkelig amerikansk usmakelig overpyntet ille!!!

Men tanken om "minner" på treet..., den tanken her jeg ikke hatt i mitt hode du, høres spennende ut, det i tillegg til det du har oppreist og reist. Hadde vært morsomt å høre mer om.

Ha en forykende aften.

Laila sa...

Jeg liker overpyntede juletrær, men de skal helst ikke ha for mye farger. Og kjenner meg godt igjen i det med at lukter minner om steder. Kjenner jeg lukten av kanel er jeg på basar i Egypt... Kan ikke huske jeg SÅ kanel, men duften må ha vært der.

Anita sa...

Må nok si at jeg også liker den mest tradisjonelle norske julestasen jeg, men smaken er jo delt, så.... Kos deg!

Evami sa...

Svigerinna mi bor i usa og hver jul har hu hjemlengsel,pga av at hu savner ordentlig norsk jul!

Det blir litt mye hvite trær og alksens rariteter:) Jeg er litt som deg,har en del minner hengende på treet mitt...Finner jeg en fin kule eller noe annet så blir det med hjem og hengt opp:)

De juletrærne dær,hadde ikke engang fått plass i hagen
Ha en fin mandagskveld:)

Ingrid sa...

Synes den amerikanske glorete jula er litt sjarmernede på sitt vis jeg... Selve treet bør nå være grønt da.. men den overdådige julepynten er litt fin også... Kos deg med førjulstida!

Som mine dager er sa...

Me oh my - dette er amerikanske juletrær på sitt verste! Jeg synes de er grusomme, rett og slett. Jeg foretrekker de enkle og rene norske juletrærne, som er pyntet i mest mulig duse farger. Jålete er jeg nok, men ikke overdådig ;-)

Tar kontakt jeg, mest sannsynlig i morgen etter kl. 1900.

Gleder meg ;-)

Marit

irina sa...

Neida , nå husker jeg deg i flere år !!
har jo snakket litt med deg før og nå.

Juletre er en vitenskap :)

Christine Louise sa...

Hehe, litt av noen juletrær. Er bare såååå amerikansk :) Litt enklere stil her i Norge :)
Ha en flott tirsdag. Klem til deg..